Hlavní stránka   | Mapa stránek   | Vyhledávání na webu  
 
Virtuální hangár - všechny období
 
Zobrazeno: 1 - 10 z 56 [ předchozí ] [ další ] [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ]
 

Albatros D.III
Stíhací letoun Albatros D.III byl postaven jako odpověď na francouzské Nieporty. Získal nad nimi nadvládu a patřil mezi nejvyráběnější německá letadla. Vyráběla jej i rakouská továrna Oeffag a odtud se dostaly do ČSR. Převážně však sloužily civilnímu letectvu.

 

Fokker Dr.I
Oblohu za první světové války okupovaly převážně dvouplošníky. Došlo však na dvě vyjímky, na začátku války to byly jednoplošníky vycházející z letadel Morane a naopak později se objevily trojplošníky, z nich nejznámější je Sopwitch Triplane a Fokker Dr.I.

 

Fokker D.VII
Stíhačka Fokker D.VII byla předposledním prvoválečným stíhacím letounem z továrny Holanďana Fokkera. O tento typ byl mezi spojenci velký zájem a Československé letectvo tak vlastnilo pouze jeden kořistní kus.

 

Fokker D.VIII
Poslední Fokker z řady uspěšných stíhacích letounů za první světové války byl hornoplošník Fokker D.VIII (značený též jako E.V). Elegantní a rychlý letoun však byl příliš nevyzrálý a trpěl nastabilitou a hroucením kontrukce křídla.

 

Fokker Eindecker
Letoun Fokker Eindecker byl první skutečný stíhací letoun první světové války. Jako první nosil synchronizovaný kulomet a začínali na něm esa jako Boelcke či Immelmann.

 

Pfalz D.III
Stíhací stroje firmy Pfalz byly po celou válku ve stínu slavnějších Fokkerů a Albatrosů. Což je překvapující nebo právě stroj Pfalz D.III netrpěl malou pevností jako jeho konkurenti, kteří si za své vynikající výkony vybírali tvrdou daň v podobě zhroucených křídel.

 

Airco D.H. 2
Letoun Airco D.H. 2 byl stíhacím letounem, který se mohl postavit do té doby jasné převaze německých Fokkerů. Jeho charakteristický vzhled s tlačným uspořádáním však není jediný důvod proč si jej připomínáme.

 

Royal Aircraft Factory R.E. 8
Letoun Royal Aircraft Factory R.E. 8 nahradil v roli průzkumného a pozorovacího stroje předchozí typ B.E. 2 a v této roli zůstal až po konec války.

 

Royal Aircraft Factory S.E. 5
Na začátku letadla S.E.5 byl výkonný motor Hispano-Suiza 8A, který dával výkon 150 koní. Royal Aircraft Factory pro něj měla za úkol vytvořit stíhací letoun.

 

Sopwith Camel
Letoun Sopwith Camel je asi nejznámější letadlo první světové války, létali na něm mnohá esa, ale i literární hrdina major J. C. Bigglesworth zvaný Biggles. Kdo by neznal pověstnou pravou zatáčku Camelu.

 
Zobrazeno: 1 - 10 z 56 [ předchozí ] [ další ] [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ]
 
nahoru ^
Copyright 2003  Designed by: A-WebDesign